Blog

Media społecznościowe jako CV

Istniała, istnieje i będzie istnieć zdrowa konkurencja na rynku pracy wśród kandydatów w Polsce i wszędzie. Pracodawcy korzystają z coraz większej liczby sposobów znajdowania i wybierania przyzwoitych pracowników. Biorąc pod uwagę ogromną popularność mediów społecznościowych, można śmiało powiedzieć, że Facebook, Instagram, a nawet TikTok mają wiele do powiedzenia o Tobie.

Współczesny świat jest zaprojektowany w taki sposób, że czasami Twój wizerunek mówi o Tobie więcej niż Twoje umiejętności. Branding osobisty i jego budowanie to jest coś, na czym każdy, kto chce odnieść sukces, powinien się skupić.

Twoja aktywność w sieciach społecznościowych pomoże potencjalnemu pracodawcy dowiedzieć się wiele o Twoim życiu. Dlatego przesyłając swoje CV, upewnij się, że Twoje profile osobiste są prywatne albo pokaż światu swoją lepszą stronę.

Cytaty

Rekruterzy analizują Twoje posty i komentarze, aby zrozumieć, co Cię interesuje, co myślisz o ważnych  tematach społecznych i jak zachowujesz się w Internecie.

Zdjęcia

Zdjęcia, które udostępniasz w mediach społecznościowych, mogą powiedzieć więcej niż tylko to, jak siebie widzisz lub jak chcesz się pokazać. Czas publikacji powie potencjalnemu pracodawcy, jak zachowujesz się w pracy. Jeśli dzień roboczy jest w szczycie, a Twoje historie zamieniły się w niekończącego się węża, lepiej ukryć je przed wzrokiem ciekawskich.

Częstotliwość publikacji

Tu mniej więcej chodzi o to samo, co i w poprzednim akapicie. Chociaż warto wspomnieć o drugiej stronie medalu. Jeśli w ogóle nie prowadzisz swoich sieci społecznościowych lub poświęcasz im absolutnie mało czasu, pracodawca może się zaniepokoić. Więc znajdź równowagę!

Zespół STUDENTHOME, jako doświadczony pracodawca, chętnie podzieli się życiowymi trikami, które pomogą Ci zdobyć pożądane stanowisko w Warszawie lub we Wrocławiu.

I tutaj wielu może czuć się niekomfortowo, ponieważ w pewnym sensie takie działania są wtrąceniem w przestrzeń osobistą. Nie zapominaj jednak, że profile na wszystkich wyżej wymienionych platformach mają funkcję prywatności.

Twoje profile są ważną częścią Twojego wizerunku, dlatego STUDENTHOME zaleca, abyś nadal pozostawiał je otwarte i przygotowane.

W jaki sposób?

Zdjęcie profilowe

Postaci z filmów, obrazki, memy, zdjęcia psów itp. mogą nie poruszyć pracodawcy, a raczej rozczarować. Dlatego, że to po prostu nie jest Twoje zdjęcie. Lepiej ustawić swoją fotę: osoby przystojnej i dorosłej 🙂

Informacje o miejscach pracy

Jeśli pracowałeś w znanej firmie lub Twoje poprzednie miejsce pracy cieszy się dobrą opinią, nie wstydź się. Pamiętaj, aby uwzględnić to w odpowiednim polu w swoim profilu.

Posty

Monitoruj jakość swoich treści. W takim przypadku najlepiej jest przestrzegać tolerancji. Zwłaszcza w UE! Twoje radykalne wypowiedzi mogą nie tylko odstraszyć potencjalnego pracodawcę, ale także przyciągnąć uwagę organów ścigania. Lepiej jest udostępnić zdjęcie z wyjazdu lub opowiedzieć o swoich hobby.

Twoje profile społecznościowe to zdecydowanie Twoja osobista przestrzeń. Pamiętaj jednak, że Internet to miejsce publiczne. I mimo to, że jest ono wirtualne, wiele rzeczy, które się tam dzieją, mają bezpośredni wpływ na wydarzenia w prawdziwym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię zaciekawić również: